Билки за силен имунитет

И вие ли се чувствате притеснени от броя заразени с Covid-19 през последните дни?
Макар и да сме постоянно на щрек, едва ли някой е на 100% уверен в предпазните мерки, които взема, за да изчезне страха за него и близките му. Какво обаче можем да направим, без да изглеждаме като лунатици, които се тъпчат с витамин Ц по 3 пъти на ден?
Съществуват разнообразни начини, с които можем да повдигнем имунитета си, без да натоварваме организма с конски дози витамини.

Днес за вас сме подбрали най-ефикасните билки за по-силен имунитет, които да ви станат верни съюзници през предстоящият сезон на настинка и грип.


Бъз – Има голяма вероятност вече да сте опитвали бъз под някаква форма, тъй като през последните няколко години това лилаво зрънце определено набра популярност. С неговото противогъбично, антибактериално, антимикробно и имуностимулиращо действие, бъзът е доказано ефективен при грип и настинкаНай-често се среща като сироп (с прекрасен аромат), но тинктурите (растителен екстракт, направен с алкохол или глицерин), таблетки за смучене и дори желирани такива, също са много ефективни. Приемайте тази добавка от бъз веднъж на ден, ако се опитвате да предотвратите заболяване, и на всеки няколко часа, ако вече сте болни. Бъзът е ефективна билка за силен имунитет.

Ехинацея - Друг добре известен имуностимулатор е ехинацеята. Мета-анализ от 2015 г. заключава, че ехинацеята може да е от най-голяма полза за хората с ниска имунна функция, дори намалявайки риска от настинка до 35%.Тинктурата от ехинацея е най-добрата форма за прием, но чайовете също няма да ви подведат (особено след като междувременно ще хидратирате организма си). Потърсете Echinacea angustifolia под формата на билка или растителен екстракт, защото той най-лесно се усвоява от организма. Важно е да се отбележи, че ако имате алергия към амброзия, може да сте чувствителни и към ехинацея - така че ако почувствате някакви симптоми на алергия като сърбеж или копривна треска, спрете приема веднага.

Джинджифил - Да, джинджифилът ще успокои разстроен стомах, но също така е чудесен за повишаване на цялостния ви имунитет през сезона на настинките и грипа. Това универсално растение (за което е доказано, че е антимикробно, антибиотично и противовъзпалително) може да бъде приемано по много начини - отпийте чай от джинджифил, насочете се към соковия бар за пресен джинджифил или просто добавете още джинджифил към ястието си.Той е доста безопасен, когато се използва при готвене и лекарства, но бременни жени не трябва да приемат повече от 2 грама сушен джинджифил на ден.

Чесън - Силите на чесъна далеч надхвърлят вкуса на храната. Смята се, че стимулира имунната система и повишава ефикасността на белите кръвни клетки, въпреки че проучванията не са пълни. Чесънът е наистина лесен за използване - яжте го всеки ден, за да се чувствате в топ форма. Увеличавайте приема на чесън, когато всъщност сте болни. Направете супер супа с чесън (не пестете и костния бульон), изяжте няколко сурови скилидки чесън или изпечете цяла глава. Диетичните дози чесън са доста безопасни. Трудно би било да вземете достатъчно, за да ви навреди, но ако приемате лекарства против съсирване, бъдете внимателни. (И задължително мийте зъбите си, вашите близки може и да не са големи фенове на аромата му!) А ако вкуса на чесъна не ви допада, може да вземете масло от чесън под формата на капсули или тинктура.

Адаптогени – Вероятно сте чували тази модерна думичка през последните няколко години. Това са терапевтични билки, които подпомагат организма в борбата и адаптацията към стреса. Те са чудесни за хора, които често се разболяват, както и по време на силен стрес, пътуване или допълнително излагане на патогени (не толкова за ежедневна употреба или профилактика).

Ашваганда, рейши (и двете от които стимулират белите кръвни клетки, които се борят с инфекциите) и Свещен босилек, или т.н. Тулси (стимулира имунната система и също така се бори с вирусите) са добър избор за имунна подкрепа.
Купете рейши на прах, като може да го смесвате с храни и напитки- безопасен е приемът в малки дози (като лъжичка рейши на прах или няколко капки тинктура). Същото важи и за ашваганда, с изключението че тя се избягва, ако приемате хормони на щитовидната жлеза. От свещен босилек може да се направи запарка и да се подслади с мед (не го приемайте, ако сте бременна).

Ако имате някакви автоимунни нарушения, най-добре е да стоите настрана, защото всичко изброено стимулира имунната система.


Източници: https://greatist.com/health/herbs-for-cold-and-flu-home-remedies#adaptogens

Прочети още

Стани част от нашия свят

Абонирай се и открий света на AptekaZdrave и неговите специални предложения