Изкуството на късната лятна вечеря

Автор: Kristalin Chavdarov В: Root Дата: понеделник, септември 5, 2016 Коментари: 0 Посещения: 127

Лятото, в големите жеги, нямаме никакъв апетит, факт.

Лятото, в големите жеги, нямаме никакъв апетит, факт. Едва смогваме до обяда да задържим някакво желание за засищащо, вкусно ястие, но следобедите са обречени на пиене на вода, похапване на плодове и...солетки може би. После, внезапно, когато жегата попремине, след около 19.30, дори 20.30 часа ни обзема истински вълчи глад. Тази късна вечеря е особено опасна както за теглото, така и за здравето ни.

За да превърнем късната лятна вечеря в истинско изкуство, трябва да подходим разумно и да изградим режим, в който желязното правило е - никакви обилни хранения след 19 часа. За целта трябва добре да преценим кога какво да ядем и да се придържаме към този план.

b-5.pngЗакуската е важна - хапвайте балансирана закуска - протеини, мазнини, въглехидрати.
b-5.pngНа обяд салата в жегата е добре, но подкрепена с хранителна тежест, като месо, риба, сирене, паста, крутони, ядки.
b-5.pngМеждинни закуски - между сутрешна закуска и обяд, както и между обяд и брънч, са задължителни - това може да е пресен плод и зеленчук, сушени плодове, сурови ядки, смути.

Не съвсем гладни и не съвсем сити, пред нас са прекрасните летни вечери. Когато сенките станат дълги, когато жегата отминава, излизат светулки и слънцето никак не бърза да залязва, но и то е сякаш замаляло.



Късната лятна вечеря е за споделяне с приятели, докато гледаме някой хубав филм. Тя е за среща с човек, когото харесваме. Тя е романтична. Направете я истинско преживяване, а не натъпкване, след което ви е тежко, подувате се и имате чувството, че сте качили 5 кила, а това не е хубава мисъл за преди сън.

b-2.pngКъсната вечеря трябва да е лесносмилаема и в малко количество.
b-2.pngНе трябва да има твърде много мазнини и много термична обработка - да се приготвя бързо.
b-2.pngНе трябва да съдържа сурови зеленчуци и плодове, които се смилат бавно и може да подуят стомаха.
b-2.pngГазираните напитки също не са добра идея.
b-2.pngПо възможност, това трябва да е наистина най-здравословното ви ядене за деня.

Идеи за късна лятна вечеря:

b-7.pngЗадушени зеленчуци или на скара в комбинация с парче сирене или кисело мляко
b-7.pngЯйца във всякакви варианти
b-7.pngБрускети с дип като хумус, зеленчуков пастет и др.
b-7.pngПечени картофи с парче сирене и/или малко задушени зеленчуци като тиквичка, пипер, чери домат
b-7.pngСалата с малко паста, царевица/нахут, късчета бяло месо или риба
b-7.pngРиба на скара или на пара с малко гарнитура като ориз, картофи
b-7.pngБроколи или карфиол на пара и запечен на хартия с млечен сос с копър
b-7.pngПарче киш (яйца, зеленчуци, подправки)
b-7.pngМъфини с небяло брашно, но избягвайте в късните часове пълнозърнестите заради много фибри.
b-7.pngКрем супа с малко крутони
b-7.pngГъби кладница, задушени с масло, подправки и бяло вино

Важни са и златните правила:

b-2.pngХранете се бавно
b-2.pngНаправете масата, обстановката красиви
b-2.pngСподелете с компания
b-2.pngДайте си време за послевку

Избор: http://www.hera.bg/s.php?n=5956

Коментари

Напиши коментар