Как да преживеем изолацията вкъщи

Автор: Севинч Хасан В: Root Дата: понеделник, март 23, 2020 Коментари: 0 Посещения: 82

Както е казал мъдрецът Конфуций, преди повече от 2500 години – ”Проклятие е да живееш в интересни времена“. И уви, в нашия динамичен свят днес живеем в едни изключително интересни времена.

2020 година от самото си начало ни поднася изненади.Поредното предизвикателство, пред което сме изправени е пандемията от корона вирус. Нашият народ досега не се е home isolationсблъсквал с нещо подобно, в такъв мащаб. Дори ходенето до магазинa се превърна в нещо, изглеждащо извънземно и страшно за нас. От всички промени, към които трябваше да се адаптираме, това което най-много засегна повечето хора се оказва изолацията.

Както често много туристи, идващи в България забелязват – ние сме едни много социални хора, които са готови да посрещнат топло всеки непознат. През каквито и трудности да сме преминавали, винаги сме се държали един за друг за да ги преодолеем. Сега за да сме сплотени, това което се изисква от нас е – да се разделим.

Новото и непознатото отначало често бива страшно. Ние сме тук, за да ви помогнем със съвети, как да се справите в дните на изолация, какво да правите докато сте вкъщи и как да запазите поне част от душевното си спокойствие.

 

  1. Намалете стресa! Това, че във всяка възможна медия се говори за корона вируса по цял ден е едно от нещата, които покачват нивата на безпокойство на всеки от нас. А когато човек е притеснен е много лесно да загуби представа за времето и да се отдаде на маниакално четене/слушане на новини, които от своя страна продължават да повишават нивата на стрес. Време е да излезете от този омагьосан кръг. Това, което е препоръчително да направите е да си изберете един източник на новини и време през което да го проверявате. Например само сутрин и вечер. Така ще останете достатъчно осведомени, без излишно да се ровите по цял ден и да опъвате нерви.

 

  1. Спомнете си всички неща, за които все нямате време! Е, сега може да вземете релаксираща вана, да използвате онази маска за лице, която отдавна стои в шкафът ви. Да се погрижите за вашия маникюр. Поглезете вашето тяло, заслужили сте го. Може да наваксате с всички непрочетени книги, с любимите филми и сериали. Отделете време на нещата, които обичате.

 

  1. Погрижете се за дома си! Пролетното почистване или едно добро пренареждане на гардероба?

 

Много от нас имат лошият навик да трупат дрехи и вещи, от които вече нямат нужда. Сега ви се е паднало да се отървете от тях. Организираният и подреден дом, може да е едно от нещата, които ви носят чувство на удовлетворение и контрол. Това от своя страна също ще ви донесе известна доза спокойствие.

 

  1. Хранете се здравословно! Много пъти сме хапвали на крак някъде навън.Сега е времето да се реваншираме на нашето тяло и да го поглезим с домашно сготвена храна. Изпробвайте нови рецепти. Яжте плодове и зеленчуци, за да подпомогнете организма си с така нужните му витамини. Готвенето може да бъде едно страхотно занимание, което освен че ще ви помогне да забравите грижите, ще подкрепи вашето тяло. И ще е вкусно. Като са казали „Любовта минава през стомаха“, не са сгрешили!

 

  1. Не се обездвижвайте! Упражненията вкъщи не са от най-любимите на много хора. Те са изключително важни за тялото ви, понеже периоди на застояване и не достатъчна физическа активност, могат да са причината за понижаване защитните функции на вашата имунна система. Не е нужно да правите нищо сложно, може просто да заложите на простички упражнения като клякания, коремни преси, лицеви опори. Добре е да поддържате тялото си активно поне по 20 минути всеки ден.

 

  1. Запазете сънят си! Доста хора, оставайки вкъщи започват да се оплакват от проблеми със съня. Добър съвет е да продължите да ставате рано, дори и да не сте на работа. Да сте физически активни поне по 20 минути на ден, като да се опитате да правите това по едно и също време всеки ден, също така да нагласите храненията си така че и те да са приблизително по едно и също време всеки ден. Имайки такъв „график“, вашето тяло по-лесно ще нагласи собственият си биологичен часовник. А когато настъпи времето ви за сън е добре да отделите поне половин час на успокоително занимания, като например четене на книга в леглото, за да подготвите вашият мозък за така жадувания сън.

Коментари

Напиши коментар