Какво знаем за пробиотиците

Автор: Севинч Хасан В: Root Дата: петък, юни 12, 2020 Коментари: 0 Посещения: 121

След старателно дезинфекциране навсякъде, за да унищожите вируси и бактерии, едва ли в списъкът ви с неща за добро здраве присъства – поглъщането на бактерии. Днес ще ви убедим, колко полезни всъщност могат да са някои от тях.Probiotics

Преди да оставите думичката бактерии да ви стресне, нека ви припомним, че стотици видове бактерии живеят в съжителство с хората и животните – по кожата, в устната кухина, стомаха, червата, в пикочно-половите пътища и т.н. Интересното е, че в организма на здрав човек се наброяват трилион (85%) полезни и 150 милиарда (15%) болестотворни микроорганизми. В течение на живота те водят денонощна борба едни с други. Ако силата е на страната на патогенните микроорганизми, микрофлората се разрушава, появява се дисбактериоза и човек се чувства зле. За да се запази здравословният баланс на микрофлората е важно да се поддържат добри нива на полезните бактерии – това са пробиотиците.

По-голямата част от пробиотиците са прикрепени към лигавицата на чревната стена и извършват различни полезни функции. Има много научни доказателства, свързани с техния положителен ефект върху здравето на човека. Проучвания сочат, че редовната им консумация:

  • Подобрява храносмилането
  • Подпомага образуването на витамини
  • Понижава холестерола
  • Регулира хормоните
  • Засилва имунитета
  • Отстранява синдрома на раздразненото черво
  • Отстранява синдрома на стоматомикоза
  • Намалява риска от някои видове рак

 

Как обаче да снабдите тялото си с пробиотици? Добър вариант е да обогатите менюто си с храни богати на пробиотици. Тези с най-голямо съдържание са:

-       Киселото мляко - Една от най-добрите пробиотични храни е киселото мляко с жива закваска, особено ръчна изработка. Потърсете марки и производители на мляко, богато на лактобацилус или ацидофилус. Козето мляко и сирене са с особено високо съдържание на пробиотици като термофилус, бифидус, булгарикус и ацидофилус.

-       Кефир– напитка, богата на пробиотици. Според легендата кефирът датира от овчарите от кавказките планините в Евразия. Те открили, че млякото, което носели има способността да ферментира в шуплеста напитка. Плътен и кремообразен като киселото мляко, кефирът има собствени пробиотични бактерии, плюс няколко допълнителни разновидности.

-       Кисело зеле - Любимото у нас, киселото зеле намира място сред храните с пробиотици. Полезните бактерии се образуват при ферментацията му, ако към него не е бил добавян оцет.

-       Черен/натурален шоколадПробиотици могат да се намерят във висококачествения тъмен шоколад, до четири пъти повече от пробиотиците в млякото и млечните продукти. Това е само една от ползите за здравето от шоколада.

-       Ябълков оцет – освен пробиотиците, които ще ви осигури, той е страхотен за контролиране на кръвното налягане, холестерола, диабета и дори спомага за загуба на тегло. Оцетът от ябълки е великолепно ежедневно допълнение, към вашите салати и ястия.

-       Маслини - маслините, които са солени, са отличен източник на пробиотици. Подобно на солените кисели краставички, те осигуряват голям брой полезни бактерии. Освен, че ще спомогнат на храносмилателната система, маслините ще спомогнат за пречистване на черния дроб, за неговата регенерация, както и за поддържането на здрава сърдечна система.

 

*Не забравяйте и пребиотиците. Пробиотичните храни съдържат живи бактерии, докато пребиотиците захранват пробиотиците, попаднали в храносмилателния тракт. Пребиотиците са несмилаема субстанция и се съдържат в много растения и в млякото на всички бозайници. Те са нормалната среда, в която виреят пробиотиците преди да попаднат в човешкия организъм. Пребиотици може да намерите в аспарагуса, банан, артишок, овесена каша, червено вино, мед, кленов сироп, бобови храни. Яжте пребиотици самостоятелно или в комбинация с пробиотични храни, за да засилите пробиотичните ефекти.

 

В случаите,когато боледувате и се налага да приемате антибиотици – те освен вредните, ще унищожат и всички полезни микроорганизми в тялото ви. Тогава е от огромна важност да приемате допълнително пробиотици, като най-добрият и ефикасен вариант са добавките. С тях може да сте на 100% сигурни, че достатъчно количество от тях достигат живи до червата ви.

Разгледайте нашите добавки с пробиотици ТУК

Коментари

Напиши коментар