Есенен косопад и как да го спрем

Септември дойде, сутрините са по-хладни, значи есента наближава и както всяка година косите ни започват да капят като листа. Без паника! Есенният косопад не е повод за притеснение и не трябва да се приема като знак, че нещо със здравето ви не е наред.

Напълно нормално е всеки ден да губим по малко коса. Но как да различаваме нормалния косопад и вида на косопада, който трябва да се лекува възможно най-скоро, за да се предотврати по-нататъшната сериозна загуба на коса?

Преди да се притеснявате, че губите косата си с бързи темпове, трябва да знаете, че здравата коса съдържа между 100 000 и 150 000 косъма. Като за едно денонощие е нормално да паднат около 100.

Загубата на повече косми се нарича косопад или алопеция. Непрекъснато 90% от космите на главата растат, като всеки от тях има своя жизнен цикъл. Първата фаза на растеж на косата трае от 2 до 6 години. Следва изграждането на косъма. Тази фаза продължава до 3 седмици. Последният етап е между 2 и 3 месеца и след нея косъмът отпада и цикълът започва отново. С напредване на възрастта този растеж се става по-бавен и може да доведе до оплешивяване.

Важно е обаче да се знае, че косопадът може и да бъде признак за по-сериозно заболяване или хормонален дисбаланс. Причините за появата на алопеция може да са много - от временен косопад заради липса на витамини или повишен стрес до сериозни придружаващи заболявания. Дори някои болести като тези на щитовидната жлеза и диабета могат да доведат до оредяване на косата.

Оредяването на косата през есента НЕ се дължи на сезона, а на силното слънце, солената морска вода и третирането, на което сте подлагали косата си при оформяне на прическата, през лятото. Както кожата, така и косата може да бъде увредена от силните УВ лъчи. В резултат на това тя става изтощена и по-малко жизнена, с цъфтящи краища. Състоянието е временно и косата се възстановява. Може да ускорите процеса на заздравяване, като подстрижете изтощените краища и използвате козметични продукти за подхранване на косъма.

Как да намалим сезонния косопад?

Важно е обаче да се има предвид, че косата и косопадът на всяка жена могат да са различни.

На помощ идват витамините
Можем да подхраним косата, като приемаме биотин (витамин В7). Един от най-ефективните витамини за по-гъста и здрава коса, биотинът стимулира растежа на нова коса, което и изключително важно за възстановяване от следите от косопада. Биотинът е водоразтворим витамин, важно хранително вещество за растежа на косата. Докато дефицитът на биотин може да причини загуба на коса и есенен косопад. За да избегнем това и да насърчим здравия растеж на косата, може да приемаме биотин под формата на добавка (разгледайте продуктите ТУК).

Консумацията на омега мастни киселини може да помогне за подобряване на косата отвътре навън, тъй като те са пълни с хранителни вещества и протеини. Приемът на омега-3 заедно с антиоксиданти помага за подобряване на плътността и диаметъра на косъма. Освен това намалява загубата на коса при есенен косопад. Омега мастните киселини помагат на клетките да работят правилно и да изграждат здрава структура, както е да възстановяват вече повредената цялост на косъма.
Вижте повече продукти ТУК.

Натурални продукти за почистване и грижа
Скалпът се чувства по-добре и по-силно, като го поддържаме чист с натурални органични продукти, които ще подсилят корените и ще улеснят процеса на растеж. Сулфатите, парабените и изкуствените оцветители и аромати изтощават косата и спират растежа на нова коса. Сигурни сме, че колкото повече се грижим за тялото си с натурални продукти и съставки, толкова по-добре ще изглежда и косата.


Капилус шампоан с кофеин е специално разработен за нежно измиване на косата при косопад. Кофеинът стимулира кръвообращението на кожата и заедно с копривата и джинджифила допринася за подобряване подхранването на скалпа и космените фоликули. Дългосрочната употреба на шампоана в комбинация със серум с кофеин, може да намали прекомерната загуба на коса, да подобри външния й вид и цялостното й състояние. При дълга коса препоръчваме използването на балсам след измиване

Постригване
При загубата на коса, последното нещо, което искаме да направим, е нова прическа. Ако обаче косопадът е причинен от сезонно увреждане като накъсване на косъма – подрязването на изтощената коса може да намали неприятния есенен косопад. Освежаването на косата и премахването на сухите и цъфтящи краища ще подобри здравето и красивия вид на косата.

Намаляване на термичната обработка
Стайлингът и прекалено много обработване на повредена, след лятото коса могат да бъдат пагубни за нея. Топлината от уредите за къдрене и изправяне, може да причини повече щети на косата и да я направи по-чуплива и склонна към накъсване.

Промени в храненето
Това, с което се храним, може да допринесе (или да навреди) на здравето на косата. Като общо правило е важно да се храним с добре балансирана диета не само за доброто здраве, но и за хубава коса и кожа. Добавянето на храни, богати на мастни киселини като авокадо, бадеми, органично кокосово масло и сьомга може да помогне за поддържане на здрава коса и да намали значително влиянието на сезона върху косата и риска от есенен косопад.

Балансираното хранене е от основно значение за поддържане на здрава коса. Приемането на повече минерали и витамини от група B може да има възстановяващ ефект върху изтощената коса. Ограничете кафето, чая, газираните напитки и захарните продукти. Яйцата, млякото, сиренето и рибата са задължителни за красива коса.

Хидратиране
Винаги е добра идея да положим допълнителни усилия през есените месеци, за да поддържаме косата хидратирана и овлажнена. За целта може да използваме дълбоко подхранваща маска против есенен косопад или да си приготвим такава сами вкъщи.

Последователна грижа за видими резултати
Ако искаме да подобрим здравето на косата си, нека бъдем последователни. Да не забравяме, че лечението на есенен косопад може да отнеме няколко месеца, за да даде забележими резултати.

Почивка и спорт гонят косопада
Косопадът преди всичко се влияе от психичното състояние. Прекаленият стрес, травмиращо събитие, недостатъчната почивка също могат да станат причина за засилено падане на косата. Затова се старайте да редувате работа с почивка и да поддържате нивата на притеснение ниски – измислете си хоби, спортувайте или планирайте следващата си почивка.

Ето и още няколко съвета за за есенен косопад.
- Широк назъбен гребен в идеалния случай трябва да се използва за нежно разресване на косата, а след него обикновен за стилизиране. По този начин ще се намали скубането и повреждането на космите, а по този начин ще намали риска от косопад.
- Най-добре да се избягва разресването на мокра или влажна коса.
- След миене не търкайте силно косата си с кърпата, за да подсушите.
- Почиствайте гребените и четката за коса всяка седмица.
- Мийте косата си на всеки 3 дни
- Не подлагайте косата си често на химическо третиране с боя, агресивен сешоар, маша и преса.

Прочети още

Стани част от нашия свят

Абонирай се и открий света на AptekaZdrave и неговите специални предложения