Храните, които трябва да включим в менюто на нашето дете

Всяка майка се грижи за детето си и тази грижа се изразява в хиляди неща. Например при изготвянето на балансирана диета. Не е тайна, че младият организъм изпитва остра нужда от витамини, минерали и други полезни вещества. Това е гаранцията, че детето ви ще порасне голямо и здраво. Силният имунитет и правилното хранене ще помогнат да устоят на вредното въздействие на околната среда, да активират умствената дейност и в резултат лесно да се справят с натоварванията в училище.
За любящите майки сме съставили списък с 7 здравословни храни, които определено трябва да включите в диетата на детето си, така че то да расте здраво и силно.
 

1. Ядки


Ядките са истинско хранилище на витамини и минерали. Те са особено богати на витамин Е, който повишава защитните сили на организма и укрепва имунната система, както и на калций и желязо, които са много важни за организма да расте силен и силен.


2. Яйца


Яйцата са много полезни за децата. В техния състав можете да намерите 12 витамина, които са необходими на организма за нормалното функциониране. Това са А, D, Е, група В и други. Яйцата също съдържат големи количества минерали: калций, фосфор, йод, мед, желязо, кобалт. Яйчният жълтък съдържа много мазнини, но това са полиненаситени мастни киселини, които само са от полза за тялото.


3. Фасул и леща


Бобовите растения са важен източник на витамини. Когато съставяте диета на детето, трябва да се обърне специално внимание на боб и леща. Те съдържат много витамини и минерали - желязо, цинк, манган - и други полезни вещества, например фолиева киселина. По отношение на съдържанието на протеини бобът и лещата са много близки до месните продукти. Ако искате да разнообразите диетата си, като същевременно запазите хранителната си стойност, тогава бобовите растения са добра алтернатива.


4. Риба


Всеки знае за полезните свойства на рибата и нейното значение за детето. Рибата е важен източник на витамини, минерали и други хранителни вещества.
Съдържа омега-3 полиненаситени мастни киселини, които са отговорни за растежа на клетките, спомагат за укрепването на костите и подобряват зрението, играят важна роля в развитието на мозъка и активират умствената дейност, както и повишават защитните сили на организма. Всички тези важни свойства правят рибата толкова полезен и незаменим продукт в диетата на децата.


5. Билки и подправки


Детската възраст изобщо не е причина да се откажете от билките и подправките. Добавете ги към ястията, които приготвяте за децата си. Те ще помогнат да направят ястието по-вкусно и по-интересно, ще добавят разнообразие към обичайното меню и ще наситят храната с допълнителни витамини и минерали. Билките са ценен източник на витамин Е и укрепват имунната система, докато подправките подобряват функционирането на храносмилателната система и имат положителен ефект върху общия тонус на организма.


6. Кисело мляко


Киселото мляко е не само вкусно, но и здравословно. Всички деца не са безразлични към този продукт и го похапват с голямо удоволствие. Киселите млека съдържат голямо количество витамини, калций и други полезни вещества, които помагат на детето да расте здраво и умно.
Тук е важно обаче да се изясни, че киселите млека, които се намират в изобилие на рафтовете на супермаркетите, не са точно здравословен продукт за вашето дете. Бурканите с цветове и аромати съдържат твърде много захар. Изберете натурални кисели млека за вашето дете без добавки. Можете да ги подсладите с естествени деликатеси - например плодове или мед.


7. Червено месо


Желязото и цинкът, които се намират в големи количества в червеното месо, се усвояват перфектно от детския организъм. Червеното месо е уникален източник на пълноценни протеини, които са от съществено значение за нормалния човешки растеж и развитие. Витамините от група В укрепват имунната система, подобряват зрението и имат положителен ефект върху храносмилането.

В идеалния случай, децата трябва да набавят всички витамини и хранителни вещества, от които се нуждаят за здравословен растеж и развитие, посредством добре балансираното хранене. Но в реалния живот това невинаги е възможно и витаминните добавки може да помогнат на детето ви да възстанови енергията си, когато се нуждае от нея, за засилят имунната система и да направят детския организъм устойчив на вирусите.

Прочети още

Стани част от нашия свят

Абонирай се и открий света на AptekaZdrave и неговите специални предложения