Филтри Филтри
Производители
Марки
Цени:
5.83 147.80

Витамин D

(38)
Витамин D, известен още като „слънчев витамин”, тъй като се формира в организма посредством действието на слънчевите лъчи върху кожата.
Сортирай:

Витамин D е витамин, който се съдържа в рибеното масло, яйцата и черния дроб. Недостигът му през детска възраст води до болестта рахит. Витамин D участва в усвояването на калций, магнезий и фосфор в организма.
Витамин D допринася за нормалната дейност на имунната система.
Препоръчителният ежедневен прием на витамина за хора на възраст от 1 до 70 години (включително бременни и кърмещи жени) е 15 mg холекалциферол.
Храни, от които може да се набави витамин D, са: мазни (тлъсти) риби, като сьомга, риба тон, скумрия; някои рибни консерви (риба тон, сардини); рибен хайвер; яйца и по-конкретно яйчен жълтък; гъби (печурка, манатарка); овесени ядки; портокалов сок; млечни продукти (краве масло, сирене, прясно и кисело мляко).
Витамин D е важен xpaнитeлeн eлeмeнт зa здpaви ĸocти. Дeфицитът ce cвъpзвa c пoвишeн pиcĸ oт костна фрактура. Дeфицит нa витaмин D е пpичина за поява на paxит. Baжeн витамин имунната система. Πoддъpжa дoбpoтo cъcтoяниe нa ĸoжaтa.